Google-iroda, Facebook HQ. Csúszda, csocsó, akvárium, zenegép. Ez lenne az Y-(Z-alfa-béta) generációs munkavállalók álma?
Erre a kérdésre legalább 5-10 éve HR munkatársak és vállalatvezetők ezrei keresik a válaszokat. És mint sok más szervezeti kérdés esetén, amihez a generációs mítoszok felől közelítenek, itt is gyakran sztereotípiák csapdájába esnek a gyakorlati szakemberek.
Sokat vitatott téma ugyanis a legfiatalabb munkaerőpiaci generációk bevonzása, motiválása, megtartása. Ennek egyik eszközét pedig egyre inkább a munkahely fizikai környezetének megfelelő kialakításában látják. Példaként pedig sokszor a fényképről oly jól ismert palo alto-i tech cégek csodairodái állnak.
És itt jön a kulcsszó: fényképről. Egy-egy gondosan megtervezett és kivitelezett hipszteriroda remekül mutat egy Instagram fotón, egy állásinterjúra vagy tárgyalásra érkező is csodálattal lépked a pasztell színű vagy éppen neon feliratos falak között. Aki viszont napi 8-10-12 órát is lehúz ezekben a terekben, már sokszor nem ennyire lelkes. A "tökéletes" irodák sokszor ugyanis csupán egyetlen dologra alkalmatlanok: hogy abban emberek huzamosabb ideig, koncentráltan, hatékonyan dolgozzanak. Mintha ez a tényező egyszerűen elsikkadna, amikor az irodaterek kialakítása a téma.